Wykonanie infrastruktury turystycznej w rezerwacie przyrody Beka.

 

Głównym celem budowy infrastruktury turystycznej w rezerwacie Beka i jego okolicy jest zachowanie walorów przyrodniczych i potencjału środowiska tego rejonu poprzez modernizację ścieżki przyrodniczej. Ma to zapewnić ograniczenie negatywnego wpływu antropopresji wywołanej dużą i słabo kontrolowaną penetracją rezerwatu przez ludzi, na przedmioty ochrony w rezerwacie i obszarze Natura 2000 oraz podnoszenie poziomu edukacji i świadomości ekologicznej społeczeństwa, w szczególności dotyczącej cennego przyrodniczo rezerwatu oraz obszarów Natura 2000 PLB 220005 i PLH 220032.

Trasa edukacyjno-turystyczna wokół całego rezerwatu została podzielona na 3 części:

Trasa 1 – przebiega wzdłuż kanału Beka. W skład projektowanej infrastruktury na tym odcinku trasy wchodzą:

– 3 tablice informacyjne,

– znaki kierunkowe,

– ogrodzenie,

– parking rowerowy.

Trasa 3 – przebiega wzdłuż linii brzegowej rezerwatu. W skład projektowanej infrastruktury na tym odcinku trasy wchodzą:

– znaki kierunkowe,

– 3 tablice informacyjne + 1 tablica na kładce obserwacyjnej,

– kładka obserwacyjna,

– 3 mostki,

– parking rowerowy.

Trasa 4 – przebiega po koronie wału przeciwpowodziowego (morskiego) od mostu na Zagórskiej Strudze do drogi Mrzezino – Osłonino i dalej droga gruntową do ujścia Kanału Mrzezińskiego. W skład projektowanej infrastruktury na tym odcinku trasy wchodzą:

– znaki kierunkowe,

– 8 tablic informacyjnych + 2 tablice na wieży (1 na platformie obserwacyjnej wieży, druga na konstrukcji przy wejściu na wieżę),

– wieża obserwacyjna.

Galeria